Microboy Geschrieben Februar 28, 2008 Geschrieben Februar 28, 2008 »Newzald is a decent, hardworking serif designed for the international editorial environment. Its economical rigour is drawn from classic Dutch typefaces by such masters as J.F. Rosart and J.M. Fleischmann. Newzald's large x-height and slightly condensed forms allow many words to the column without looking cramped or ungainly. Newzald has four weights, ranging from the brisk Book to the emphatic Black, providing a dependable palette for the discerning typographer. Its extensive character set includes a wide array of accents, seven numeral sets and small caps across all styles.« www.klim.co.nz www.vllg.com
Christoph Schröer Geschrieben Februar 28, 2008 Geschrieben Februar 28, 2008 Schön! Aber beim gemeinen »a« hatte ich mir auch eine Tropfen-Serife gewünscht.
RobertMichael Geschrieben Februar 28, 2008 Geschrieben Februar 28, 2008 ja das a ist auch nicht so mein fall. dennoch ein schöner font.
Sebastian Nagel Geschrieben Februar 28, 2008 Geschrieben Februar 28, 2008 In dieser Größe ist eine Tropfenserife sicher fein. Je kleiner, desto weniger.
Christoph Schröer Geschrieben Februar 28, 2008 Geschrieben Februar 28, 2008 Beim kleinen »s« gehts doch auch ... man könnte ja auch zw. caption und display-schnitten unterscheiden. :D
Poms Geschrieben Februar 28, 2008 Geschrieben Februar 28, 2008 Newzald plus National http://www.experimenta.co.nz/NgaAho.html Alles ein bisschen klein, aber ich bilde mir ein das Zusammenspiel der Serif und der Sans "fühlen" zu können, sieht gut aus. Edit: 1k Beiträge :D
Empfohlene Beiträge